changes.

det har hänt en hel del i mitt liv så bloggandet har varit ganska lågt prioriterat. men ville i alla fall bara säga att jag mår bra! har en massa planer inför framtiden men det är bara ett enda problem(nåja typ ett i alla fall). det stavas pengar.

hur fan spar man pengar?
jag tycker jag är duktig när jag så fort lönen kommit för över minst ett par tusen till sparkontot men sen i slutet av månaden & det börjar bli lite knapert då är min hjärna så jävla död som tänker: det är lugnt du har ju ett sparkonto du kan ta pengar ifrån, så ät ute & shoppa du. det löser sig alltid. hur fan får jag bort dom jävla tankarna?

men en sak som jag, madde & erica disskuterade i lördags är att nästan hela sverige ser pengar på samma sätt. för nästan varenda kotte slösar bort en stor del av lönen de första veckorna för att sedan sitta hemma och räkna ner dagarna innan det blir den 25e igen. kolla bara en löningshelg på krogen eller alla restauranger? tycker vi borde skärpa oss allihopa!

hur som helst nu kom jag way out of subject. det jag skulle skriva om va ju mina planer! detta är vad jag behöver/vill ha pengar till:

- en bil (inte en skrothög)
- en lägenhet
- en långresa
- en operation

så om ni känner manade kan ni ju skänka en krona eller två! puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0